• 0
preloader

Не дай ошукати себе в автосервісі

Не дай ошукати себе в автосервісі
24.02.2019
Статті
Час читання - 12 хвилин

Зміст:

    Якщо вірити статистиці, до 70-х років ХХ століття в СРСР на 1000 чоловік приходилося 26 автомобілів. Радянських автосервісів було небагато, але сервіс вони надавали на високому рівні.

    Сьогодні авто є у багатьох, а у щасливчиків і дві машини на родину. Всі ці автомобілі треба обслуговувати і ремонтувати.ю відповідно, питання автосервісів актуальне, особливо у мегаполісах.

    Коли з’являється величезний попит — є і пропозиція. А на такому широкому ринку послуг коли-не-коли та й з’являються всеможливі “пірати”, “шахраї” і просто непорядні виконавці, які наживаються на власниках автомобілів.

    Як "кидають" на СТО

    Евакуатор часто домовляється з СТО

    Евакуаторщик "в долі" з автомеханіками

    Схема 1. Якщо ви примудрилися поламатися посеред дороги, то схема обману може початися вже з цього моменту. Ви дзвоните до першого евакуаційного сервісу, або ж "лівий" евакуатор абсолютно випадково опиняється поряд. І вас вже везуть до найближчого “хорошого” СТО, ну принаймні вам так заявив водій евакуатора.

    Ваш автомобіль доставлений, автомеханік просить вас погуляти з годинку, поки він шукає несправності. Ви сидите у найближчій кав’ярні, вам дзвонять і кажуть, що автомобіль ваш ну в дуже поганому стані, що швидше за все, доведеться міняти весь - двигун, підвіску, рульовий редуктор - потрібне підкреслити.

    Ви мчите на СТО і бачите. що ваше авто вже почали розбирати. Майстер оголошує вартість ремонту, завищену вдвічі — діватись-то вам нема куда. Ви починаєте голосно або не дуже протестувати, мовляв, я не знав, скільки це коштує, я відмовляюсь. Автомеханіки повертають вам ваш розібраний агрегат і виставляють за ворота.

    І ось ви стоїте на вулиці з розібраним автомобілем і думаєте, куди бігти і що робити.

    Схема 2. Проста і зрозуміла — вам обіцяють встановлення оригінальних нових запчастин, а насправді виясниться, що встановили підробку. Якщо зовсім не пощастить, ще й беушну.

    Схема 3. Якщо ви перший раз у незнайомому сервісі, і автомеханік накриває вас лавиною складних термінів і понять, насторожіться. Швидше за все, просту поломку вам намагаються видати за складну, щоб підвищити вартість ремонта. Або впарити вам разом з простою і дешевою послугою послугу більш подорожче.

    Наприклад, за фактом необхідно замінити ремкомплект рульової рейки, але автомеханік, використовуючи складні і незрозумілі терміни, доводить вам, що необхідно замінити всю рейку.

    Недобросовісні автосервіси беруть гроші за кожну дрібницю

    У поганому автосервісі з вас намагаються взяти гроші за кожен чих

    Схема 4. Автомеханіки намагаються витягнути з вас грошей за поломки, які не існують. Ця схема, як правило, проводиться так. Поки власника авто забовтує один механік, інший може долити в бачок з оливою води. Потім другий "спеціаліст" кличе клієнта і каже: "Дивіться, який жах!", знімає кришку бачка, а там вже все спінилось - ахтунг! І вам розповідають, що терміново треба міняти оливу, бачок, маслопроводи і хіба не півмашини на додачу.

    Або. За тією ж схемою, один забовтує клієнта, другий бере шприц з брудним маслом або просто макає в нього віник і оприскує днище автомобіля, імітуючи протікання оливи. На рівному місці вигадується несправність, за ремонт, ясна річ, беруться гроші, але насправді нічого не робиться. У кращому випадку усувається та дрібна несправність, з якою водій спочатку і приїздив. Повертають машину в такому ж вигляді, як і брали. Ну для виду днище протруть і все.

    Недобросовісні автомеханіки

    Вирішили відремонтувати автомобіль і потрапили до рук чорних механіків

    Схема 5. Позбавлені совісті "спеціалісти" під час діагностики спеціально ламають справні агрегати і вузли. Наприклад, ви приїхали з робочим автомобілем на ТО або з’явився легкий стук під капотом. А після саботажа, коли вам до агрегату закинуть гвинтик або навмисно спалять електроначинку, виявиться, що треба міняти двигун або електромотор. І ви "попадете" на таку суму, що стане недобре.

    Схема 6. А буває так, що ремонт, здається, зробили, але через пару тижнів автомобіль знову "гикає". І знову треба їхати на сервіс. І суму ніби-то не таку й велику заряджають - не схоже на обман. Але якщо ви пригадаєте, скільки разів за рік ви їздили на ремонт (саме ремонт, а не ТО), ви зрозумієте, що вас підсадили на "голку": полагодили так, щоб ви обов’язково повернулися за новою порцією неякісного ремонту.

    Схема 7. “Чорні трансплантологи”. Працює ця схема з довірливими і наївними, частіше за все, водіями-початківцями на гарних авто. Приїхали ви на СТО оливу поміняти. Поки п’єте каву, очікуючи на машину, у вашого автомобіля міняють гарні запчастини на уживані. І від техогляду до техогляду ваше авто старішає та старішає.

    Деякі СТО можуть без дозволу взяти ваше авто напрокат

    Привезли авто на СТО, а вночі на ньому катаються автомеханіки з баришнями

    Схема 8. З такими страшними історіями можна зіткнутися в неофіційних гаражних майстернях. Коли власник автомобіля після ремонту забирає автомобіль і виявляє вм’ятини або подряпини на кузові. Або відчутно збільшений пробіг. І навіть сторонній запах в салоні. Поки автомобіль “стоїть” на нескладному ремонті (коли він ще може їздити), працівники майстерні підтаксовують на клієнтських машинах. Або зграями возять красивих дівчат до розважальних закладів — доведи потім дружині, що трусики у бардачку не мають до вас ніякого відношення. Мрак, але трапляється.

    Схема 9. Проста, як... Наївному водію автомеханік 80 левела влаштовує оглядини автомобіля - проводить діагностику на око. "Кашпіровський" відкриває капот, хмикає, вислуховує скарги водія, киває і... Називає причину несправності, ціну ремонта, говорить, коли можна забрати. Діагностика? Нє, не чув.

    Як убезпечити себе, віддаючи авто до автосервісу

    1. Навіть якщо ваше авто ще жодного разу не ламалося і не застрягало у хащах Амазонки, заздалегідь оберіть сервіс евакуатора. Бажано за рекомендацією знайомих. І щоб водій віз автомобіль не по своїм майстерням, в куди ви скажете.
    2. Якщо ви, як досвідчений автолюбитель, перш ніж їхати на СТО, нагалися самостійно щось підкрутити у своєму залізному коні, краще не кажіть про це в сервісі. Нечисті на руку механіки скористаються цим приводом, щоб довести вам, що тепер все пропало і треба перебирати півмашини і міняти 3-4 агрегати - готуйтеся до капітального ремонту.
    3. У пристойних автосервісах ви зможете спостерігати за діагностикою. З міркувань техніки безпеки під підйомник вас ніхто не пустить, але стояти неподалік або стежити за процесом із спеціального бокса ви зможете. Так спокійніше, чи не так? Великі СТО можуть надавати послугу відео-фіксації діагностики і ремонта, якщо вас щось збентежило, не соромтесь і задавайте питання майстру. Уточніть, чи є така послуга на вашому автосервісі.

    Дізнайтеся про всі свої права, здаючи машину в автосервіс

    Не будьте "чайником", дізнайтеся про свої права, здаючи машину на СТО

    1. Водіїв-початківців, особливо любих дівчат, "розводять" з особливим цинізмом. Не дайте механіку зрозуміти, що ви взагалі не розбираєтесь в будові авто. Вам треба підготуватися: подзвоніть до кількох авторитетних СТО, запитайте, скільки коштують прості послуги, наприклад, заміна ремкомплекта рульової рейки. Знаючи середню вартість, їдьте до обраного автосервісу і там ви зрозумієте, завищують ціну чи ні.
    2. Не треба питати: "Скільки коштує замінити цю запчастину?" - так ви ризикуєте почути непередбачувану суму. Якщо вам оголосили діагноз, і ви не знаєте, скільки коштує ремонт, швиденько погугліть середню вартість такої послуги по місту. І якщо тут ціна значно більша, нехай механік обґрунтує її. Ви маєте право питати, за що з вас беруть гроші. Нє надо стєсняться (с).
    3. Вимагайте прозорого ціноутворення: вартість ремонта оголошується виключно після діагностики і ніяк інакше. Автомеханіки не мають права починати ремонт без вашого погодження. Якщо вартість вас не влаштовує, робітники СТО зобов’язані зібрати розібрані агрегати і вузли (якщо вони таки почали це робити, не повідомивши вас) і повернути вам автомобіль у тому вигляді, в якому ви його привезли. В цьому випадку ви сплачуєте тільки вартість діагностики.
    4. Якщо вам оголосили страшний діагноз "міняємо двигун/підвіску/коробку", не тягніться до гаманця, а спочатку завітайте ще до кількох СТО, щоб вам підтвердили або спростували діагноз (тут як з лікарями). Краще переплатити за кілька діагностик, ніж віддати половину річного прибутку родини за непотрібний ремонт.

    Чесний автомайстер

    Чесному автомеханіку нема що приховувати: він продемонструє вам перелік виконаних робіт і деталей, які замінив

    1. В офіційних автосервісах вимагайте письмовий перелік і оцінку всіх послуг і робіт. Всі не потрібні маніпуляції ви можете оскаржити і не сплачувати.
    2. Якщо вам все-таки довелось довірити автомобіль незнайомому сервісу або ви більше не довіряєте своєму автомеханіку, купіть спеціальний невидимий маркер. Він підсвічується лампочкою, і неозброєним оком його не видно. Позначте ту запчастину, яку будуть міняти, а разом і всі цінні агрегати. Сфотографуйте мітки перед тим, як здати авто на ремонт. Після ремонту перевірте, чи не підмінили вам агрегати.
    3. Якщо ви замовляли заміну деталі або агрегата, всі старі деталі вимагайте повернути вам. Ви маєте повне право знати, які запчастини реально замінили. А за допомогою чудо-маркера ви зрозумієте, ваші деталі вам віддають чи ні.
    4. Будьте уважні, коли здаєте й приймаєте автомобіль в неофіційному автосервісі. Ви маєте знати про всі вм’ятинки і подряпини на кузові і склі - які реально ваші. Для цього сфотографуйте кузов, салон і скло перед тим, як здавати авто в ремонт. Якщо автомеханіки раптом пошкодить авто в процесі ремонту, ви зможете довести, що до ремонту пошкоджень не було. В офіційних автосервісах вимагайте акт прийому-передачі.
    5. Коли вам видали відремонтований автомобіль, не поспішайте розписуватися в акті виконаних робіт, перевірте якість ремонта хоч б візуально.
    6. Важливо знати, що підпольні гаражні майстерні ні за що не відповідають, і в разі, якщо щось піде не так, збиток вам не відшкодують. До таких місць ви завжди звертаєтесь на свій страх і ризик.
    7. І, звичайно, найголовніше: обирайте автосервіс за живими відгуками в інтернеті, а ще краще - за рекомендацією авторитетних для вас знайомих.

    Мораль: "чорні" автомеханіки, як павуки - якщо жертва вже потрапила до них у павутину, то з неї треба випити якнайбільше крові. Обходьте таких стороною. Як? Напевне ви не довірите своє здоров’я лікарю без рекомендацій. Так само не довіряйте автомобіль автосервісу, видгуки про який ви не перевірили або вам його не рекомендували. Чесних автомеханіків вам і здоров’я вашому автомобілю!

    Зміст:

      записатися на сервіс

      Відправляючи форму, я погоджуюсь з умовами оферти надання послуг