• 0
preloader

Несправності насоса гідропідсилювача керма

Несправності насоса гідропідсилювача керма
20.12.2017
Статті
Час читання - 6 хвилин

Зміст:

    Насос ГПК - вузол гідравлічної кермової системи. Функції агрегата:

    • створює і змінює тиск у системі;
    • перенаправляє рідину до золотника розподільника рульової рейки, який при повороті керма розподіляє суміш у потрібну камеру гідроциліндра;
    • полегшує управління автомобілем.

    Стан насоса впливає на роботу інших агрегатів і вузлів, тому несправність насоса - серйозна проблема.

    Одноконтурний насос гідропідсилювача керма

    Одноконтурний насос ГПК

    Розглянемо докладніше, які несправності виникають, що сигналізує про кожен вид поломки, а також дамо корисні рекомендації, які допоможуть збільшити строк служби насоса.

    Причини поломок насоса

    Ресурс насоса ГПК залежить від дотримання правил експлуатації агрегата. Скоротити строк служби вузла можуть наступні фактори:

    • характеристики масла і несвоєчасність його заміни. Невідповідне за допусками масло і стара суміш з продуктами зносу робочої пари засмічує насос і руйнує елементи вузла;
    • стиль водіння. При агресивній їзді, особливо по бездоріжжю, елементи насоса застряють і заклинюють;
    • ступінь натягнення привідного ременя. Перетягнутий ремінь поступово зношує підшипник і втулку у втулкових насосах;
    • якщо викрутити кермо у крайнє положення більше ніж на 5 секунд, відбувається критичне перевантаження насоса.

    Вказані варіанти можуть стати причиною передчасної поломки насоса і виходу з ладу гідропідсилювача.

    Несправності насоса та ознаки поломок

    Несправності, які виникають з насосом ГПК:

    • зносився підшипник, люфтить вал, насос виє і гуде;
    • потік сальник;
    • зносилися лопатки ротора, нерівномірно виробилися внутрішня стінка статора і посадкові місця лопаток ротора;
    • подряпини та задирки на редукційному клапані;
    • лопнув корпус насоса;
    • натягнення привідного ременя, елемент зісковзує з маточини.

    У кожної поломки є ознаки, за якими водій розуміє, що насос несправний.

    Повітря у магістралях. Про проблему сигналізує сильне гудіння насоса, піна і бульбашки повітря у бачку ГПК, які видно, якщо відкрити кришку і подивитися у резервуар. Велика кількість повітря у системі гідропідсилювача збільшує рівень рідини у бачку вище припустимого і може витиснути суміш через кришку резервуара.

    Повітря у насосі ГПК

    Бульбашки повітря у бачку - ознака можливої несправності насоса ГПК

    Можливі дві причини попадання повітря:

    • тріщина у корпусі насоса, трубопроводі, елементах з'єднання;
    • зношення окремої деталі - сальника, ущільнюючого кільця, гумового шланга. Якщо бачок кріпиться безпосередньо до насоса, причиною попадання повітря може стати зношення гумового ущільнюючого кільця на стику між агрегатом і резервуаром.

    Насос гуде постійно. Сторонній гул сигналізує про те, що насос не здатний створювати потрібний тиск. Причин багато - зносилися маслозабірні плити, підшипник вала або робоча пара, нерівномірно виробилася внутрішня частина статора. Якщо зносився підшипник, насос гудітиме весь час і звук буде підсилюватися разом зі збільшенням обертів двигуна.

    Насос свистить при повороті рульового колеса. Сторонній свист і вереск з'являється, коли привідний ремінь недостатньо натягнутий на маточину і прослизає у моменти навантаження. Інша можлива причина - ремінь зносився і розтягнувся.

    Поважчало кермо. Якщо разом зі збільшенням обертів двигуна кермо стає легшим, значить зносилася робоча пара агрегата. Якщо кермо не крутиться зовсім, причин може бути декілька:

    • задирки і серйозні пошкодження редукційного клапана, через що елемент заклинює;
    • повний вихід з ладу насоса;
    • кільцеве зношення корпуса розподільника рейки.

    ВАЖЛИВО!! Якщо є підозри, що насос гідропідсилювача керма вийшов з ладу або працює некоректно - зверніться до автосервісу. Навіть якщо вдалося знайти причину поломки, швидше за все, усунути її самостійно і якісно не вийде. До того ж несправність насоса - серйозний сигнал перевірити все рульове управління, бо поломка одного агрегата завжди відображається на роботі інших вузлів і елементів системи.

    Як уникнути несправностей насоса ГПК

    Щоб насос працював надійно і довго, треба:

    • своєчасно перевіряти і міняти масло гідропідсилювача. Перевіряти стан масла треба мінімум раз на 15 тисяч кілометрів пробігу;
    • використовувати тільки якісну і відповідну за допусками рідину;
    • стежити за рівнем масла у бачку ГПК;
    • взимку протягом 1-5 хвилин не крутити кермо, поки система не прогріється;
    • якщо рідина протікає, не використовувати герметики і присадки, а звернутися до автосервісу;
    • якщо чуєте сторонній гул і шум - зверніться на діагностику.

    Пам'ятайте, стан і строк служби агрегатів автомобіля залежать від вашого ставлення до авто, від регулярності проходження техогляду, від якості запчастин, складників, технічних рідин і паливно-мастильних матеріалів. З розумом підходьте до рішення проблем і буде вам щастя!

    Зміст:

      записатися на сервіс

      Відправляючи форму, я погоджуюсь з умовами оферти надання послуг